1 Openingstijden klantenservice
1.1 Hoe kan ik jullie het beste bereiken?
Dit kan zowel telefonisch als per email of whatsApp. Het makkelijkste is de laatste twee opties want die kun je dag en nacht verzenden. Telefonisch zijn we bereikbaar via beperkte tijden.
1.2 Wat zijn de openingstijden van de telefonische klanten service?
We zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar van 18.00 uur tot 21.00 uur en op woensdag van 13.00 tot 21.00 uur.
U kunt een bericht inspreken zodat we u zo spoedig mogelijk terugbellen.
Natuurlijk kunt u 24 uur per dag mailen of een Whatsapp sturen. We streven er naar deze binnen 1-2 dagen af te handelen.
1.3 Wat is jullie telefoonnummer?
Het telefoonnummer van onze KyWi Jewelry klantenservice is (+31)24 845 40 92
Openingstijden:
ma 18.00 - 21.00 uur
di 18.00 - 21.00 uur
wo 13.00 - 21.00 uur
do 18.00 - 21.00 uur
vr 18.00 - 21.00 uur
2 Bestellen en Verzenden
2.1 Jullie hebben een levertijd van 1 of 2 werkdagen of langer. Waarom kan ik het niet de volgende dag in huis hebben?
Bij de meeste bestellingen lukt dat wel. Wij verzenden altijd binnen 1 à 2 werkdagen. Bij handgemaakte producten hebben wij een langere levertijd nodig omdat wij uw sieraden op maat maken en pas daadwerkelijk gaan maken nadat u besteld heeft, hebben wij wat tijd nodig om het sieraad te produceren. Daardoor heeft u wel altijd een passend sieraad, mits u de juiste maten doorgeeft uiteraard. Vergeet niet bijzonderheden altijd te vermelden bij uw bestelling.
2.2 Het sieraad dat ik heb ontvangen, ziet er toch iets anders uit dan op de foto. Hoe kan dat?
Veel sieraden van KyWi Jewelry worden met de hand gemaakt. Het kan daarom voorkomen dat materialen er net wat anders uit zien. Wanneer natuurlijke materialen zijn gebruikt, zoals edelstenen, leer en schelpen, dan kan de grootte en vorm, maar ook de kleur soms wat verschillen. Geen enkel exemplaar is hetzelfde. Soms gebruiken wij ook foto's van de fabrikant en kunnen kleuren in werkelijkheid net wat anders zijn dan op de foto. Mocht dat echt afwijken dan vermelden we dat altijd in de tekst. Soms kunnen ook de kleuren van uw computerscherm of ipad van invloed zijn. Een compliment dat we vaak ontvangen is dat het er in het echt nog mooier uitziet dan op de foto.
2.3 Boven een bepaald bedrag wordt mijn pakket gratis verzonden. Is gratis ook echt gratis?
Jazeker, er worden dan geen verzendkosten gerekend. Wij nemen die kosten dan voor onze rekening. Het verzenden is dus niet gratis, maar u betaalt de kosten niet. Dat doen wij. Kosten voor retourneren zijn wèl voor uw eigen rekening.
2.4 Kan ik een sieraad als cadeau gelijk naar iemand anders laten sturen?
Ja dat kan. Het is mogelijk om het cadeau direct te laten bezorgen op het adres van de ontvanger van uw cadeau. In dat geval moet u het adres van de ontvanger als verzendadres vermelden en bij het factuuradres uw eigen adres opgeven. Het is niet mogelijk om verschillende sieraden uit één bestelling te verzenden naar verschillende adressen. Als u verschillende cadeaus zou willen bezorgen, bestel dan elk sieraad voor een ontvanger als aparte order.
2.5 Wat zijn de voordelen van een klant account?
U hebt de mogelijkheid om bij KyWi Jewelry een account aan te maken. Dit hoeft echter niet! Ook zonder account kunt u een bestelling plaatsen. Een account biedt wel enkele voordelen:
U hoeft niet iedere keer opnieuw al uw gegevens in te vullen
U kunt uw facturen online raadplegen en bijhouden wat u eerder besteld hebt.
U kunt een verlanglijst bijhouden. KyWi Jewelry geeft bij een actie regelmatig korting aan klanten met een account.
2.6 Ik ben allergisch voor nikkel. Kan ik de sieraden van KyWi Jewelry veilig dragen?
Jazeker, want al onze materialen zijn 100% nikkelvrij. Wij letten hier op bij het inkopen en maken alleen gebruik van materialen van designers kwaliteit. Bent u allergisch voor andere materialen, geef het dan aan of overleg met ons over een alternatief.
Bent u bijvoorbeeld allergisch voor zilver of metaal, dan kunt u wel heel goed roestvrijstaal dragen. Bij twijfel kunt u ons altijd om advies en informatie vragen.
2.7 Ik heb een kortingscode/cadeaubon van jullie. Hoe werkt dat?
Elke cadeaubon heeft een unieke code. Dit geldt ook voor de kortingen die we via onze nieuwsbrief of Facebook weggeven. De codes kunt u invullen tijdens het bestelproces in het betreffende vakje. Het bedrag wordt automatisch verrekend.
Voor de korting kan het soms zijn dat een korting pas geldig is vanaf een bepaald bedrag. Dit wordt altijd bij de kortingscode duidelijk vermeldt.
Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld maar u hoeft het bedrag niet in één keer op te maken. Het resterende bedrag blijft op uw cadeaubon staan. Bewaar de code dus goed!
2.8 Kan ik mijn bestelling ook op komen halen bij jullie?
Dat is in principe op afspraak mogelijk. Woont u in omgeving Nijmegen dan bezorgen we op afspraak. Kies tijdens het bestelproces voor leveren op afspraak. In overleg met u wordt er een dag en tijd afgesproken.
2.9 Hoe weet ik of een sieraad past?
Bij handgemaakte armbanden kunt u vaak uw polsmaat aangeven. Wilt u liever een andere lengte of maat dan kunt u uw wens kenbaar maken tijdens het bestelproces bij 'opmerkingen'. Bij kettingen kunt u een lengte kiezen in sommige gevallen. In het menu ringen hebben we een maattabel geplaatst. We vermelden bij alle sieraden de maat. Het is handig uw polsmaat te weten. Hoe meet je dat? Meet uw pols op door aansluitend een centimeter (of touwtje-nameten op liniaal) om uw pols te plaatsen. Dat is uw polsmaat. Neem geen maat van een goed passende armband, want door de dikte van materialen kan dat verschillen!
Bij veel sieraden staat de lengte of maat vermeld. Zo niet dan past deze altijd door een verlengketting of andere sluiting. Twijfelt u of wil u een andere lengte dan kunt u het beste contact met ons opnemen voor overleg.
2.10 Hebben jullie ook een winkel of showroom?
Op dit moment hebben wij geen winkel of showroom. Wij zijn een atelier met website, waar op maat en handgemaakt bestelde sieraden worden vervaardigd. Op afspraak is bezoek wel mogelijk voor het afhalen van uw bestelling. In de toekomst willen wij werken met een pop-up shop - daarover later meer.
2.11 Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?
Vul dan het contactformulier hierboven in op de website of neem contact met ons op via email. Natuurlijk kan bellen ook of stuur ons een bericht via Whatsapp +31 (0)6 224 50 681
3 Garantie, retourneren en klachten
3.1 Hoe kan ik een item ruilen in andere kleur of maat.
In uw klantaccount kunt u onder retouren uw te ruilen product digitaal aanmelden OF stuur ons een mail. Ruilen is kosteloos. Voorwaarde is dat het item op voorraad is. Voordat u het te ruilen product retour stuurt dienen we eerst te checken of de ruil op voorraad is. U ontvangt vervolgens een bevestiging van Kywi Jewelry en overige retourinstructies. Verzend uw product vervolgens - na een bevestiging van ons -binnen 14 dagen aan ons retour adres. De verzendkosten van deze retour zijn voor uw rekening. Wij zenden vervolgens kosteloos het nieuwe item naar uw adres.
3.2 Ik wil mijn bestelling retourneren. Wat moet ik doen?
Heeft u uw bestelling ontvangen, maar is het toch niet helemaal wat u in gedachten had? Geen enkel probleem. Vanaf het moment dat uw order bij u is bezorgd, heeft u een zichttermijn van 14 dagen. Binnen deze termijn van 14 dagen kunt u een item ruilen of retourneren.
Let op: de retourkosten zijn voor uw eigen rekening
Stap 1- In uw klantaccount kunt u uw retouren digitaal aanmelden OF stuur ons een mail.
Stap 2- U ontvangt vervolgens een bevestiging van Kywi Jewelry en evt. overige retourinstructies.
Stap 3 - Verzend uw producten vervolgens - na een bevestiging van ons -binnen 14 dagen aan ons retour adres.
NB. Gebruikte of gedragen items of items ingezonden na de zichttermijn nemen wij niet retour.
3.3 Heb ik garantie op de sieraden?
Op een aantal sieraden, jassen, slippers en horloges van KyWi Jewelry bieden wij u garantie vanaf de aankoopdatum. Bij klachten adviseren wij u altijd contact met ons op nemen. Wij kunnen dan samen bekijken of het gebrek onder de garantie valt. Garantie wordt in overleg met de leverancier toegekend, afhankelijk van de klacht. Lees hier de volledige garantiebepalingen
3.4 Reparatie van (handgemaakte) sieraden Kywi Jewelry
In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat een handgemaakt sieraad gebreken vertoont. In dat geval kun je het sieraad altijd aan ons terugsturen voor reparatie of – als repareren niet lukt – vervanging door een gelijkwaardig sieraad. Bij klachten kunt u binnen de garantietermijn na aankoop van uw sieraad contact met ons op nemen. Wij zullen -afhankelijk van de voorwaarden- uw sieraad kosteloos repareren indien het nog binnen de garantietermijn valt.
Stap 1- Neem altijd eerst contact met ons op met uw klacht voor overleg.
Stap 2- Indien akkoord: wij sturen u een reparatie retour set.
3.5 Hoe kan ik een klacht indienen?
Wij hebben graag tevreden klanten en wij zullen uw order zorgvuldig behandelen. Mocht er desondanks toch een klacht zijn mail ons dan. Hopelijk kunnen we dan in overleg tot een goede oplossing te komen. Uiterlijk na 14 dagen na ontvangst van uw klacht ontvangt u een reactie. Bekijk hiervoor onze klachtenprocedure in garantie en reparatie.
3.6 Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?
U kunt altijd contact met ons opnemen om uw vragen te stellen. Vul dan het contactformulier in hierboven op de site of neem contact met ons op via email. Natuurlijk kan bellen ook of stuur ons een bericht via Whatsapp +31 (0)6 224 50 681